«Профілактика ризиків економічної безпеки у ФОПів, комерційна діяльність яких - надання послуг»

«Профілактика ризиків економічної безпеки у ФОПів, комерційна діяльність яких -  надання послуг»
«Профілактика ризиків економічної безпеки у ФОПів, комерційна діяльність яких - надання послуг»

Дана сфера комерційної діяльності є одна з найцікавіших. Чому? A мабуть тому, що підприємець в своїй комерційній діяльності спрямований виключно на обслуговування населення. Тобто він безпосередньо залежний від платоспроможності населення при замовленні  його послуг.

Те, на скільки він відчує, чи прорахує свою діяльність прямо пропорційно відобразиться на його прибутках. І тут, враховуючи час та ситуацію, треба миттєво реагувати на будь-які прояви, що відносяться до питань у сфері економічної безпеки. Для того щоб краще розібратися та знайти своє, пропонуємо розжілити групу «Надання послуг» на дві підгрупи.

- Сфера надання послуг, пов’язана з відпочинком населення (кафе, готелі, шоу, концерти, весілля….)

- Сфера надання послуг населення у побуті (ремонтні роботи, надання охоронних послуг, юридичні послуги, перукарні і т.д.)

  1. Сфера надання послуг, пов’язана з відпочинком населення  має свої тільки там присутні ознаки, це, в більшості випадків, веселий настрій людей пов'язаний з вживанням алкоголю чи грою в азартні ігри, чи спілкування з особами іншої статі.   
  2. Сфера надання послуг населення в побуті, ремонти квартир, одежі, взуття, стрижка, надання послуг інформаційного (створення реклам, сайтів, поліграфічні послуги) юридичного направлення і т.д., там присутні діловий(претензійний) характер спілкування, взаєморозуміння з виконавцем послуги та тверезість у відношеннях.

Дехто з Вас, напевне, здивувався, чому ми саме так розподіляємо дану сферу, тому що це прямопропорційно залежить від ризиків в роботі, які саме по цим перерахованим ознакам дуже відрізняються один від одного і саме на які потрібно звернути основну увагу ФОПу під час надання своїх послуг клієнту.

Ризики та методи профілактики в  сфері надання послуг  пов’язаних з відпочинком населення

1.  Можлива несплата за послуги.

-  при підписанні договору(чи під час усної домовленості) по обслуговуванню максимально:

А. Ідентифікувати клієнта , тобто намагатися дізнатися паспортні дані, місце проживання по факту та прописку, номер авто на якому клієнт приїзджав, фото з відеокамер (якщо вони є).

Б. При перемовах намагатися записати все на телефон (диктофон), а також краще мати записи всіх телефонних перемов - домовленостей.

В. При закінченні домовленостей обов’язково взяти аванс в розмірі, який покривав би виробничі затрати - без дохідної частини, тобто з самого початку мінімізувати ризики заклавши в залишок тільки дохід.

С. Залишок, запропонувати віддати в той же день, бажано до початку заходу.

Вся ця інформація допоможе потім знайти особу, яка не розрахувалася, як своїми силами, так і задіючи  правохоронні  органи.

2. Можливі хуліганські та інших неправомірні дії під час проведення заходу та після нього, на фоні вживання алкоголю та інших чинників.

А. Намагатися найняти охорону на час проведення заходів.

  • фізичну, почасово це буде дорого, але ефектно, при можливості запропонувати клієнту це включити в його затрати.
  • в разі, якщо клієнт не захоче, самому заключити на весь рік  договір про встановлення тривожної кнопки з пультовиками(пультова охорона), це буде дешевше, але також безпечніше для Вас і як профілактичний захід для непорядних клієнтів.

Б. Встановити в місцях проведення заходів камери відеонагляду (завчасно наклеївши на видних місцях таблички з написом «працює відеоспостереження»).

Дуже радимо це зробити, так як відеоспостереження  може в разі необхідності бути доказом в судах, а також є профілактичною мірою для нестриманих людей та дуже дієвою оперативною складовою.

В. Познайомитись  з дільничим, на території якого знаходиться Ваш заклад. Це не означає якість корумпованих відносинин (платити гроші чи інше), просто зайти, познайомитись, обмінятись телефонами, тому що в його обов’язки входить профілактика злочинів на території, яку він обслуговує, а для Вас це прямий контакт з правоохоронцем, який в будь-який момент, в разі виникнення неконтрольованої ситуації під час проведення заходів чи після таких, зможе Вам допомогти.

Всі інші служби територіального відділку поліції чи інших правоохоронних органів можуть до Вас заходити чи звертатися тільки виключно згідно законодавства, в разі настання такого права. Це допоможе Вам захиститися від корумпованих працівників таких органів, але в разі коли все ж вони з'являться, намагайтесь всі розмови  з ними записувати на відео або диктофон, це Вам дуже допоможе в разі  вчинення ними неправомірних, корумпованих дій відносно Вас чи Вашої комерційної діяльності.

3. Юридичні ризики.

- Враховуючи  можливість  виникнення різного роду проблем безпосередньо під час проведення заходів, бажано мати свого адвоката (юриста), який би Вас юридично обслуговував на постійній основі і якому Ви могли б зателефонувати та проконсультуватися при виникненні різних юридичних питань в любу годину. Повірте,  юридична допомога  може допомогти зекономити Вам чималі кошти, тільки завдяки вчасній юридично-правовій консультації.

- В разі відсутності можливості постійного юридичного обслуговування, одноразово розробити шаблони договорів, врахувавши максимально всі ризики та постійно їх мати при собі для задіяння в будь-який момент під час проведення перемов з надання послуг.  

Основні правила при виникненні неконтрольованої ситуації в містях вживання алкоголю:

1. Ніколи не розбиратися в ситуації яка склалася та в причині її виникнення з людьми, які знаходяться в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, неважливо кого вони представляють чи яку посаду вони займають та стану їх сп’яніння, краще запропонувати вирішити всі питання на наступний день.

2. Локалізувати ситуацію шляхом виведення ініціаторів з залученням охорони чи правоохоронних органів в разі потреби.

3. Максимально задокументувати подію, через наявні відео нагляд, а в разі відсутності на телефон.

4. Встановити та взяти координати свідків події.

Це, мабуть, всі основні методи профілактики в питаннях економічної безпеки для першої підгрупи ФОПів, які надають послуги, пов'язані з відпочинком населення.

Друга підгрупа:

сфера надання послуг населення  в побуті (ремонтні роботи,надання охоронних послуг,юридичні послуги ,перукарні і т.п.)

Більш простіша в питаннях профілактики, тут можна розглянути в основному:

- юридичні питання;

- перевірка клієнта;

- кадрові питання;

- навчання працівників професійних навиків по своїй сфері діяльності.

 Юридичні питання.

Основа діяльності даної підгрупи це надання послуг, тобто те, що неможливо після його реалізації фізично забрати, тобто один метод профілактики в боротьбі за вчасну оплату послуг це вірно і якісно складений договір про надання послуг.

 Перевірка клієнта

Але враховуючи сьогодення як у нас, так, мабуть, і в деяких країнах Європи, на сьогодні повної невпенності в своєму захисті прав в судах(навіть при прекрасному договорі) напевно немає. Тобто в цьому випадку, чи вірніше як доповнення до договору, не завадило б перд підписанням перевірити даного клієнта на порядність. Тобто, підняти історію його трудової діяльності до зустрічі з Вами, це перевірка деяких юридичних баз та клієнтів які з ним мали договірні відносини. Негативна чи позитивна характеристика дозволить Вам проаналізувати та прийняти вірне рішення перед підписанням договору про надання послуг.

 Кадрові питання

Питання якісного підбору кадрів також один з видів профілактики Вашої безпеки. Враховуючи те, що це надання послуг Ваші працівники повинні бути надійними та порядними так як в любу хвилину вони при наданні послуг можуть передати цінну інформацію клієнту, що може привести до розторгнення договору, а сам працівник може перейти до клієнта працювати. Дане питання може містити менше ризиків коли ми при прийомі на роботу будемо перевіряти майбутніх працівників, які по професійним якостям для нас підходять. Перевірка:

- характеристика з минулого місця роботи;

- бажано і по місцю проживання, по можливості.

(чит ст. « Оцінка стану кадрової безпеки суб'єкта господарської діяльності.»)

Навчання працівників професійних навичків по своїй сфері діяльності.

Також хочемо зауважити, що дане питання також відноситься до економічної безпеки, тому що навчений працівник по своїй професійній характеристиці безпосередньо може в навчанні освоювати і питання правової культури, пожежної безпеки, охорони праці, що допоможе в загальному профілактувати економічні злочини.

 З повагою G.A.R.

Коментарі
Марина
16.01.2018 18:51
Цікаво та зрозуміло. Дякую за інформацію!+
Відповісти
G.A.R.
16.01.2018 18:54
Дякую і Вам!
Відповісти
Залиште коментар